Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/stormlakemachine.com/includes/menu.inc).

Dalekie podróże – sposób na transport

ARTYKUŁY

autokar - Volvo
Author: Nacho
Source: http://www.flickr.com
Regularne autobusowe i kolejowe linie przeważnie nie będą docierać do wszystkich miejsc, więc jeśli ktoś będzie chciał w większej grupie dotrzeć tam, gdzie nie ma kursowego transportu, to pomyśleć powinien o wynajmie busa albo autokaru. Propozycja firm transportowych jest niezwykle obszerna w tym zakresie, można bez najmniejszego problemu wynająć zarówno 8-osobowy bus do zawiezienia grupy znajomych, jak też wygodny, klimatyzowany autobus na sześćdziesiąt miejsc dla szkolnej wycieczki. A powodów na takie wyjazdy nie brakuje. Ta druga kwestia bywa zwłaszcza ważna przy podejmowaniu dalekich tras, jak też w okresie policyjnych kontroli autokarów. Aby ustrzec się przed nieprzyjemnościami opłaca się zastanowić się, jaki wynajem autokarów okaże się dla danej osoby najlepszą opcją.

autokar na trasie
Author: The levels are high
Source: http://www.flickr.com
Dość częstą grupą wynajmującą autokary są placówki szkolne, uczniowie systematycznie wyjeżdżają na najróżniejsze wycieczki, a w związku z tym że przeważnie są one objazdowe, to i wynajmuje się autobusz kierowcą nawet na kilka dni. Dodatkowo często w niejednej ze szkół uczniowie systematycznie wychodzą na zorganizowane zajęcia sportowe, na przykład baseny, i wówczas z reguły będzie podpisywana z firmą transportową umowa na kilka miesięcy. Lecz przewóz osób to również okazjonalne wyjazdy, na przykład wesela, przysięgi czy koncerty, a także sporadyczne zlecenia od firm i instytucji wysyłających ludzi na szkolenia albo imprezy integracyjne.
bus
Author: The Second Plant with Mike
Source: http://www.flickr.com
Zawsze intrygowało mnie, co powoduje, iż ludzie zmierzają wynajętym mikrobusem z Warszawy nierzadko w gorące dni przez calutką Polskę. Pierwsza odpowiedź to bez wątpienia wiara ale też chęć wspólnoty.

Każdy z nas potrzebuje kiedy niekiedy poczuć się częścią całości. Moim zdaniem właśnie temu służą pielgrzymki - stworzeniu wspólnoty. I mym zdaniem to świetnie. Potrzeba nam w dzisiejszych czasach, stawiających na indywidualizm odrobiny odmiany, chociażby raz w roku. Warszawskie firmy zajmujące się usługami z dziedziny: przewóz osób, sprawdź tutaj www.pwkarpinski.pl/, proponują nie tylko pielgrzymki na terenie Polski.

W przeszłości sam brałem udział w wyprawie do sanktuarium we Francji. Było to dla mnie bardzo istotne wydarzenie. Któregoś popołudnia nudziło nam się okropnie (na pewno tym co ostali się w hoteliku) i ruszyliśmy jeden drugiego wymazywać plakatówkami. Zakończyło się na szczęście jeno alergią. Innym razem załoga przez przypadek zamknięta w jadalni zmuszona była wydostać się poprzez wyjętą z drzwiczek szybę.

Korzystaliśmy także często z wynajętego autokaru w Warszawie, jeżdżąc a to do Pszczyny lub na Jurę Krakowsko-Częstochowską. Było to bardzo dawno , gdyż w czasach szkolonych. Wraz z kolegami z klasy opiekowaliśmy się dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie. Pewnego dnia tuż przed wakacjami zamarzyliśmy iż wyjedziemy za granice. Z początku traktowaliśmy ten pomysł z przymrożeniem oka, lecz jak to młódź uważaliśmy iż wszystko da się zrobić.

Opłaciliśmy podróż z loterii zorganizowanej przy pomocy rodzicieli. Najęliśmy we wspomnianej wcześniej Warszawskiej firmie zajmującej się przewozem osób mikrobus po czym pojechaliśmy 1000 km do przepięknego kraju jakim okazała się być Francja. Dla mnie miała ta pielgrzymka jeszcze dodatkowy aspekt, mianowicie miałem okazję sprawdzić mój poziom języka francuskiego, którego nauczałem się od kilku latek. Muszę przyznać iż sprawdzian ten wypadł na piątkę z plusem . Jak wiadomo, podróże kształcą, pielgrzymki również.